Barnehagen vår

Rikeåsen barnehage er en privat foreldreeid barnehage, som ligger idyllisk til innerst i en blindvei på Kolbotn i Nordre Follo kommune. Vi er en barnehage i stadig utvikling, som hele tiden jobber med å forbedre oss og legge til rette for at barna skal få det best mulige barnehagetilbudet hos oss. Vi jobber etter felles visjon og mål for Rikeåsen barnehage, og har felles verdier som preger vårt arbeid.

Barnehagen åpnet sine dører for første gang i 1997 og har de senere årene utført betydelige oppgraderingsarbeider på utelekeplassen og barnehagebygget.  Vi ønsker å tilrettelegge for et variert leke- og aktivitetsmiljø med ulike utviklingsmuligheter både inne og ute. Barnehagen har en fantastisk beliggenhet med skogen som nærmeste nabo. I nærmiljøet benytter vi oss av flotte turmuligheter som blant annet trehytte, lavvo og gapahuker i umiddelbar nærhet, lekeplasser og ulike kulturtilbud på Kolbotn.

Barnehagen har fire avdelinger. Eventyrskogen og Trolltjern er storebarnsavdelinger og Tusseladden og Småvettene er småbarnsavdelinger. Avdelingene med lik aldersgruppe samarbeider tett, og utgjør storebarnsteamet og småbarnsteamet i barnehagen. Hvert team er bemannet med tre-fire pedagoger, som sammen med pedagogiske medarbeidere og fagarbeidere gir barna en trygg og spennende hverdag. Dette barnehageåret er vi totalt 60 barn i barnehagen.