Foreldreeid barnehage

Andelslaget Rikeåsen barnehage SA har som formål er å eie og drive barnehage i Nordre Follo kommune til beste for andelshavere. Virksomheten har et ideelt (ikke økonomisk) formål. Virksomheten skal drives i samsvar med de til enhver gjeldende lover og forskrifter for barnehagevirksomhet.

Last ned vedtektene til barnehagen her:
Vedtekter Rikeåsen Barnehage

Foreldreengasjement

Rikeåsen Barnehage (RIBA) er en foreldredrevet barnehage. Styret ønskser å minne om at vi som foreldredrevet barnehage er fullstendig avhengige av foreldre som engasjerer seg. Som andelshaver forplikter det å stille opp. Husk at dette er noe du gjør for barnet ditt, og at du ved å bidra og viser ditt engasjement kan påvirke barnets hverdag. I tillegg er det både nytt og hyggelig å få utvidet kontaktnett og på den måten legge et godt fundament før barnet begynner på skolen.

Eksempler på engasjement kan være å melde seg til verv i Styret eller FAU, delta på arrangementer som årsmøte, foreldremøte og dugnader, bidra med gode ideer samt å inkludere nye foreldre og barn i fellesskapet.